Από τη μάχη
του βίντεο μέχρι την εποχή του Internet και την εικονική πραγματικότητα, η βιομηχανία
πορνογραφικού περιεχομένου επενδύει πρώτη και παίζει καταλυτικό ρόλο στη μαζική
υιοθέτηση συγκεκριμένων τεχνολογιών.
Από τα μέσα της δεκαετίας του ’70, όταν Philips, Sony και JVC
κονταροχτυπιούνταν για την αγορά του οικιακού βίντεο, ο μύθος λέει ότι η
πλάστιγγα έγειρε υπέρ του συστήματος VHS της JVC έναντι του Betamax της Sony
γιατί η δεύτερη δεν τα βρήκε με τα στούντιο που παράγουν ταινίες αυστηρώς
ακατάλληλες. Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι, αν και το σύστημα Betamax υπερείχε σε
ποιότητα εικόνας, είχε μικρότερης διάρκειας κασέτες (μέγιστο δύο ωρών έναντι
τεσσάρων των VHS) και ήταν πολύ ακριβότερο – στα τέλη των 70s στις Ηνωμένες
Πολιτείες ένα βίντεο Betamax κόστιζε κατά μέσο όρο 1.000 δολάρια, όταν ένα VHS
το έβρισκες με 300 δολάρια. Παράλληλα, όμως, και καθώς υπήρχε υπερπροσφορά
πορνογραφικού περιεχομένου σε VHS κασέτες, όσοι είχαν επενδύσει τις οικονομίες
τους στο Betamax έβρισκαν με το στανιό κάποιον πικάντικο τίτλο. Κάτι αντίστοιχο
συνέβη και πιο πρόσφατα, πριν από δέκα χρόνια, στη μάχη για την επικράτηση των
Blu-Ray ψηφιακών δίσκων έναντι των HD DVD, όταν η Sony (έχοντας μάλλον πάρει το
μάθημά της από τα τότε) συμμάχησε πολύ πιο γρήγορα με τα εν λόγω στούντιο.
Γενικότερα, η βιομηχανία του
πορνό πιστώνεται διάφορες τεχνολογικές πρωτιές: συστήματα ασφαλών online
πληρωμών με κάρτες εφαρμόστηκαν πρώτα σε websites με συνθετικό τις λέξεις porn
και sex. Διάφορες τεχνολογίες μετάδοσης σε ζωντανή ροή (live streaming)
δοκιμάστηκαν εκεί πολύ πριν εμφανιστεί το YouTube. Επίσης, η διανομή
περιεχομένου προς φορητές συσκευές ξεκίνησε με υλικό ακατάλληλο για ανηλίκους,
με τις εταιρείες του είδους να επενδύουν τεράστια ποσά σε τεχνολογίες αιχμής.
Για παράδειγμα, εταιρεία παραγωγής πορνό είχε διαθέσει πριν από μερικά χρόνια
πολλά εκατομμύρια για την αναβάθμιση των σέρβερ της προκειμένου να προσφέρει
στους πελάτες της τη δυνατότητα της γρήγορης, καρέ-καρέ προεπισκόπησης κατά την
online προβολή και πάλι προτού ενσωματώσουν τη σχετική λειτουργία οι μεγάλες
διαδικτυακές πλατφόρμες διαχείρισης οπτικοακουστικού υλικού. Σχετικά με την
ποιότητα της εικόνας, που είναι ένα από τα σταθερά ζητούμενα, εταιρείες όπως η
Naughty America ήταν από τις πρώτες που υιοθέτησαν το DVD και αργότερα, στην
εποχή της καθολικής επικράτησης του Internet, την υψηλή (Full HD) και υπερυψηλή
ανάλυση (Ultra HD) και πλέον σήμερα κινούνται γρήγορα προς την κατεύθυνση του
Virtual Reality.
«Οι VR
σκηνές προσφέρουν στον θεατή εξαιρετική εμβάθυνση, δίνοντάς του μια οικεία
εμπειρία όπως ποτέ άλλοτε. Νιώθεις σαν να είσαι πραγματικά εκεί, μέσα στο ίδιο
δωμάτιο, σχεδόν σαν να μπορείς να αγγίξεις τους ερμηνευτές. Η εμπειρία είναι
εκπληκτική και θα συνεχίσει να βελτιώνεται. Δεν έχει καμία σχέση με το 3D, το
οποίο απέτυχε. Κι εμείς το είχαμε δοκιμάσει, αλλά δεν το προχωρήσαμε. Επιλέξαμε
να μην επενδύσουμε στο 3D και δικαιωθήκαμε. Αντίθετα, η συγκυρία για την
εξάπλωση του VR είναι εξαιρετική. Η τεχνολογία υπάρχει, όπως και το ενδιαφέρον
από πολλούς μεγάλους παίκτες», λέει o Ιαν Πολ, CIO της Naughty America. «Οι
πελάτες μας θέλουν να έρθουν κοντά στην πραγματικότητα. Και σε αυτό τεχνολογίες
όπως το 4K και τώρα το VR είναι πολύ σημαντικές.
ΠΗΓΗ: ΘΕΜΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου