Ο Σιντοισμός ή ; όπως ονομάζεται στα ιαπωνικά,
μεταφράζεται ως “Ο Δρόμος των Θεών”. Παράγεται από τις λέξεις σιν και τάο που
έχουν κινέζικη καταγωγή. Η λέξη τάο υποδηλώνει τον δρόμο και το σιν το θεό. Το
πολυπληθές ιαπωνικό πάνθεον το απαρτίζουν οι Κάμι, οι θεοί. Ο αριθμός τους,
σύμφωνα με την Παράδοση είναι πάνω από εκατό χιλιάδες και κάθε θεός έχει πολύ
συγκεκριμένο έργο που επιτελεί διαρκώς. Το έργο του θεού μπορεί να
μεταβάλλεται, ο ίδιος όμως όχι. Οι Κάμι συνδέονται κυρίως με φυσικά φαινόμενα
αλλά και με συναισθήματα, ακόμη και με αντικείμενα και εντάσσονται σε μια
ιεραρχία αναλόγως όχι την δράση τους αλλά την φύση τους. Η ανώτερη βαθμίδα
είναι πανίσχυρη, όμως χαμηλότερα στην ιεραρχία θα βρούμε και Κάμι που δεν είναι
ούτε πανίσχυροι αλλά ουτε και αγαθοί. Χαρακτηριστικό όλων όμως είναι η
Αθανασία. Πολλές φορές λατρεύονται σαν τους Κάμι και οι πρόγονοι και ανά τόπους
μερικοί από αυτούς θεοποιούνται ενώ σε μερικές περιοχές αυτό είναι αδύνατο.
Πάντως η προγονολατρεία είναι βασικό συστατικό του Σίντο. Ειδικότερα οι
πρόγονοι της αυτοκρατορικής οικογένειας τιμώνται ως άμεσοι απόγονοι της
Αματεράσου, της θεάς του Ηλιου, καθώς και οι άμεσοι πρόγονοι κάθε φυλής, έλκουν
την καταγωγή τους άπο κάποια Μεγάλη θεότητα.
Οι Κάμι κατέχουν εκτός από την Αθανασία, την γνώση και την
εξουσία του υλικού κόσμου αλλά δεν είναι χωρισμένοι από αυτόν. Οι Κάμι
ουσιαστικά κατέχουν την Αλήθεια και αυτή είναι η μεγάλη διαφορά με τους ανθρώπους.
Οι σιντοϊστές προσπαθούν να προσεγγίσουν τους Κάμι, για να επωφεληθούν από την
Γνώση και την Αληθεια και λατρευοντάς τους ομοιάζουν προς αυτούς. Στην επαφή με
τους θεούς οι θρησκευτές, έρχονται πιο κοντά στην απόκτηση πνευματικής
διαύγειας και στην εξίσωση του εαυτού τους με τα κατώτερα Κάμι και τους νεκρούς
προγόνους. Βασικό συστατικό της Λατρείας είναι η δημιουργία ενός ανώτερου
εαυτού, με αντίκτυπο και στο επέκεινα της ανθρώπινης ζωής το οποίο μπορεί να
οδηγήσει την ψυχή στην διατήρηση της ατομικής της συνείδησης αιωνίως στον κόσμο
των πνευμάτων. Η αθανασία της ψυχής, είναι κάτι που κερδίζεται με τον
καθημερινό βίο και την τελετουργική πραγμάτωση και δεν είναι δεδομένο
χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου