Αποκλειστική Συνέντευξη από την Παγκόσμια Πρωταθλήτρια του καράτε Έλενα Χατζηλιάδου στην Σοφία Πετρίδου!


Γράφει η Σοφία Πετρίδου.
Έχω την χαρά και την τιμή να μου παραχωρήσει συνέντευξη η παγκόσμια πρωταθλήτρια του καράτε Έλενα Χατζηλιάδου. Ο λόγος αυτής της επιλογής μου είναι για να μάθω από έναν πρωταθλητή όλη την κατάσταση που επικρατεί στην ζωή ενός ανθρώπου που μάχεται συνεχώς, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, την ευχαρίστηση από την κατάκτηση της νίκης. Όλα αυτά είναι συναισθήματα που θα ήθελα να τα μοιραστούμε όλοι μαζί για να καταλάβουμε την μάχη και τον αγώνα που δίνουν μεταφορικά και κυριολεκτικά κάποιοι συνέλληνες μας που καταφέρνουν να μας γεμίζουν με  υπερηφάνεια και να ακούγεται ο εθνικός μας ύμνος ανά την υφήλιο. Έχω επίσης την περιέργεια να μάθω ποιο είναι αυτό το πάθος που τους κάνει να θυσιάζουν τόσα πολλά από την προσωπική τους ζωή και τσέπη προκειμένου να ασχοληθούν με το άθλημα που τους αρέσει. Επιπρόσθετα, ποια είναι η πηγή της ψυχικής δύναμης αυτών των ανθρώπων;  Όλα αυτά τα ενδιαφέροντα θα τα συζητήσουμε μαζί με την Έλενα.

Καλησπέρα Έλενα, θα ήθελες πριν ξεκινήσουμε την βασική μας συζήτηση περί αθλητισμού και πρωταθλητισμού να μας παρουσιάσεις τον εαυτό σου;
Καλησπέρα, ονομάζομαι Έλενα Χατζηλιάδου , είμαι 22 χρονών , γεννήθηκα στην Κατερίνη, σπούδασα στο Ανώτατο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α/ΤΕΙ) της Λαμίας και έχω πάρει πλέον το πτυχίο μου σαν φυσικοθεραπεύτρια. Είμαι αθλήτρια του Πιερικού Συλλόγου Καράτε-Πυγμαχίας Κατερίνης με προπονητή τον ομοσπονδιακό και παγκόσμιου επιπέδου προπονητή Μάξιμο Χατζηλιάδη.  Διαμένω εδώ και ένα χρόνο στην Γερμανία όπου πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση μέσω Εράσμους και έχω πάρει την απόφαση να μείνω μόνιμα και να συνεχίσω την καριέρα μου σαν φυσικοθεραπεύτρια και πρωταθλήτρια καράτε εκεί. Επίσης ενδιαφέρομαι για μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές.

Ανέλυσε μας τις επιτυχίες και τα μετάλλια που έχεις κατακτήσει για να μάθει ο κόσμος ξανά αυτά που έχεις πετύχει.
Η διακρίσεις μου στο άθλημα του Καράτε (Επίσημα πρωταθλήματα και διεθνής τουρνουά) :
3η θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WKF (γυναικών +68κ.) Παρίσι, 2012 (εδώ αξίζει να αναφέρω πως είμαι η 2η Ελληνίδα στην ιστορία του Ελληνικού καράτε που μετά από 20 χρόνια (1996 η Θεοδώρα Δουγένη) έφερα για την Ελλάδα το 2ο Παγκόσμιο επίσημο μετάλλιο). 3η θέση στο Παγκόσμιο κύπελλο WKF (senior +68κ.) Ελλάδα, 2012 5η θέση στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα WKF (νέων γυναικών +59κ.) Marroco, 2009 (1η) Παγκόσμια κυπελλούχος WKF Ελλάδα, 2009 5η θέση στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα EKF (γυναικών  +68kg) Montpellier, 2016 και 2η θέση στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα EKF (νέων γυναικών +59κ.) Σερβία, 2011 1η θέση στο IstanbulOpen: Παγκόσμιο επίσημο τουρνουά WKF (γυναικών  +68κ.) Τουρκία, 2011 και 1η θέση σε παγκόσμιο τουρνουά Rhien-ShiaiOpen γυναικών, Γερμανία, 2016 3 φορές Βαλκανική πρωταθλήτρια BKF Tουρκία-2009, Σερβία-2008, Ρουμανία-2007 14 φορές Πρωταθλήτρια Ελλάδος από το 2002 έως και σήμερα.

Έλενα ανήκεις σε οικογένεια πρωταθλητών, αυτό πιστεύεις ότι σε βοήθησε πολύ ψυχολογικά ώστε να δημιουργήσεις μια δυνατή και δυναμική ψυχοσύνθεση αφού ο πατέρας σου ανέλαβε την προπόνηση σου από μικρό παιδί, με αποτέλεσμα να συνδιαλέγεσαι συνεχώς με έναν άνθρωπο που αγαπάς απεριόριστα, θέλω να πω πως αυτή η δυνατή σχέση αγάπης πιστεύεις ότι δυναμώνει την ψυχή του πρωταθλητή και δημιουργεί μια άλλη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ αθλητή - προπονητή;
Αρχικά, πιστεύω ότι με την δύναμη της αγάπης μπορείς να καταφέρεις τα πάντα. Η αγάπη προς το άθλημα σου, την δουλειά σου, την τέχνη σου κ.λ.π  σε βοηθάει να εξελιχθείς και κάθε φορά να γίνεσαι καλύτερος. Από εκεί και πέρα η υποστήριξη από ανθρώπους που αγαπάς βοηθάει ακόμα περισσότερο στην ψυχοσύνθεση σου. Εγώ προσωπικά είχα την τύχη ο πατέρας μου να είναι και ο προπονητής μου (Μάξιμος Χατζηλιάδης πρόεδρος τεχνικής επιτροπής Β. Ελλάδος, εθνικός – ομοσπονδιακός προπονητής Καράτε και Πυγμαχίας με Σύλλογο τον Πιερικό και γυμναστήριο στην οδό Αρτεσκού 26 στην Κατερίνη). Αυτό βέβαια είναι πολύ όμορφο αλλά και πολύ δύσκολο ταυτόχρονα. Ο ρόλος του προπονητή βρίσκεται συνήθως μόνο στον προπονητικό και αγωνιστικό χώρο. Εγώ  το έβρισκα και στο σπίτι μου. Από μικρό παιδί είχα πάντα την πίεση να τρέφομαι σωστά, να κοιμάμαι νωρίς , να διαβάζω για να περάσω στο πανεπιστήμιο,  να είμαι συνεπείς στις προπονήσεις μου και  να δίνω κάθε φορά το κάτι παραπάνω.  Και έτσι πάντα υπήρχαν οι συγκρούσεις ώστε τελικά να μπορέσουμε να ισορροπήσουμε αυτήν την σχέση προπονητή-πατέρα και αθλήτριας-κόρης. Βέβαια εμένα όλο αυτό μου βγήκε σε καλό. Είμαι πολύ πειθαρχημένη και έτσι  μπόρεσα να ανταπεξέλθω σε 2 δύσκολες ταυτόχρονες καταστάσεις : Πανεπιστήμιο και Πρωταθλητισμός. Αυτό με έκανε δυνατή και πεπεισμένη ότι μπορώ να καταφέρω τα πάντα. Και οι γονείς μου και η αδερφή μου (Μάξιμος Χατζηλιάδης, Κωνσταντίνα Ταμτακιρίδου, Γεωργία Χατζηλιάδου) που είναι μεγάλοι πρωταθλητές της Εθνικής Ελλάδος με στήριξαν στην προσπάθεια μου με κάθε τρόπο και είμαι πολύ ευγνώμων γι’ αυτό.

Τι είναι αυτό που σε στενοχωρεί όσον αφορά το κράτος το οποίο δεν βοηθά και τι προτείνεις να αλλάξει;
Είναι πολλά που με στεναχωρούν δυστυχώς. Δεν έχω βρει από το Ελληνικό κράτος καμία απολύτως στήριξη. Ούτε οικονομική για να μπορέσω να πληρώνω τους αγώνες μου ούτε καν ηθική , να με βραβεύσουν για παράδειγμα με μία τιμητική πλάκα. Επίσης πολλά πράγματα που δικαιούμαι σαν διακεκριμένη πρωταθλήτρια όπως πανεπιστήμιο, δουλειά, χρηματικά έπαθλα έχουν παγώσει. Είναι γελοίο να είσαι πρωταθλητής και να πληρώνεις για να αγωνίζεσαι για την χώρα σου και αυτή να σου γυρνάει την πλάτη.

Διαμένεις στην Γερμανία απ’ όσο γνωρίζουμε, ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;
Ναι, πλέον διαμένω εδώ και ένα χρόνο στην Γερμανία. Οι λόγοι που ανέφερα παραπάνω με ανάγκασαν να εγκαταλείψω την χώρα μου και τους γονείς μου για να μπορέσω να συνεχίσω να κάνω αυτό που αγαπάω και έχω γεννηθεί για να κάνω. Επίσης να καλύψω τα χρέη που μαζεύτηκαν από τα έξοδα των αγώνων μου. Τα μελλοντικά μου σχέδια είναι φυσικά να δουλεύω σαν φυσικοθεραπεύτρια αφού πρόσφατα πήρα το πτυχίο μου και να συνεχίσω την καριέρα μου στο καράτε αυτήν την φορά με βοήθεια και υποστήριξη.

Βρήκες ανταπόκριση - στήριξη στην Γερμανία; Αν σου έκαναν πρόταση να παίζεις για την Γερμανία θα την δεχόσουν;
Γενικά από τον πρώτο καιρό που ήμουν στην  Γερμανία είδα μεγάλη υποστήριξη και σεβασμό προς το πρόσωπο μου σαν άτομο και σαν αθλήτρια. Με βοήθησαν πάρα πολύ. Πρώτη φορά στην ζωή μου μέσα σε 4 μήνες συμμετείχα σε 4 αγώνες, όπου κατέκτησα 2 χρυσά και μία 5η Ευρωπαϊκή θέση, με τα έξοδα μου πληρωμένα. Παράλληλα έκανα προπονήσεις με την Εθνική ομάδα της Γερμανίας και τον εθνικό προπονητή. Η προετοιμασία με τουρνουά και προπονητικούς αγώνες είναι πολύ σημαντική πριν από Ευρωπαϊκά και Παγκόσμια πρωταθλήματα.
Σε αυτό που θέλω να καταλήξω είναι ότι μου έχουν κάνει πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις και αν συνεχιστεί να μην βρίσκω από πουθενά βοήθεια τότε εννοείται θα τις δεχτώ. Εκεί που πήγα να βάλω τέλος στον πρωταθλητισμό, ξαφνικά γεννήθηκε η ελπίδα ότι η κατάσταση θα αλλάξει.


Πες μας ένα μήνυμα που θα ήθελες να περάσεις στον κόσμο για τον αθλητισμό και τον πρωταθλητισμό.
Ο αθλητισμός σημαίνει ΥΓΕΙΑ. Πιστεύω πολύ στο αρχαίο ρητό «νους υγιής εν σώματι υγιεί». Η κίνηση και η νοημοσύνη μας αντιπροσωπεύουν σαν εν ζωή όντα και σαν ανθρώπους. Και τα δύο μαζί δημιουργούν μία ισορροπία. Οι πρόγονοι μας για να βρουν τροφή κινιόντουσαν πολλές ώρες την ημέρα. Στην σύγχρονη  εποχή όμως υπάρχουν όλα τα μέσα με τα οποία ο άνθρωπος αντικαθιστά την κίνηση. Πλέον απλά πρέπει να βρίσκεις ελεύθερο χρόνο για να πας στο γυμναστήριο , να ασχοληθείς με κάποιο άθλημα κλπ. Δηλαδή πρέπει να σου αρέσει για να το κάνεις. Δεν είναι τυχαία τα ποσοστά παχυσαρκίας, ασθένειες και παθήσεις που προκαλούνται από το ανθυγιεινό φαγητό, την παχυσαρκία, και την ελλιπή κίνηση. Συνιστώ τον αθλητισμό σε όλους τους ανθρώπους ανεπιφύλακτα.
Για τον πρωταθλητισμό έχω να πω ότι είναι κάτι πολύ όμορφο και έντονο από πολλές πλευρές αλλά δεν είναι για όλους.  Αποτελείται από μεγάλες εντάσεις και ταλαντεύσεις πνευματικά, ψυχικά και σωματικά που καταπονεί τον άνθρωπο. Πρέπει να έχεις το λεγόμενο «μικρόβιο» μέσα σου και να έχεις μεγάλη ψυχική δύναμη. Πόσο μάλλον όταν είσαι αθλητής μιας νεκρής οικονομικής χώρας για να εργάζεσαι και να κάνεις πρωταθλητισμό ταυτόχρονα.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω προσωπικά την Έλενα Χατζηλιάδου, παγκόσμια πρωταθλήτρια του καράτε στο επίσημο πρωτάθλημα του 2012 στην Γαλλία στην κατηγορία γυναικών, που μου έκανε την τιμή να μου ανοίξει την καρδιά της και να αναπτύξουμε την παραπάνω συνέντευξη - συζήτηση.

Share on Google Plus

About KTIMA MORAITI

Με τα μάτια της Τέχνης,της Επιστήμης της Ειρωνίας, του Σαρκασμού αλλά και του Έρωτα και της Αγάπης ,βλέπουμε το σήμερα διαβάσουμε το χθες και ονειρευόμαστε το αύριο...
    Blogger Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΨΗΣΤΑΡΙΑ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

ΨΗΣΤΑΡΙΑ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΣΚΡΑ 9 / ΚΑΤΕΡΙΝΗ/ Τ.Κ. 60100 / ΤΗΛ: 2351029728, 2351025120

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ