“Η σφαγή” της Χίου, του Ρώσου ζωγράφου Ξιντάκομπ. Ο
ιερέας μαχόμενος με το σταυρό στο χέρι προσπαθώντας να αμυνθεί στη λόγχη
του εχθρού. Κανείς άλλος δε δείχνει να αντιστέκεται. Όλοι παραδομένοι
και αυτός μόνος με το σταυρό και τη δύναμη που θεωρεί ότι του δίνει. Η
Χίος μαζί με το Μεσολόγγι είναι οι εστίες που ταξιδεύουν στο εξωτερικό
όσο κανένα άλλο περιστατικό της επανάστασης.
Ο Oρεσίβιος” του Βαυαρού ζωγράφου Καρλ Χαγκ (Carl Haag, 1820-1915) με τη χαρακτηριστική εκφραστικότητα , ο Έλληνας πολεμιστής που από τα βουνά διαβαίνει τους δρόμους της ελευθερίας. Βλέμμα αποφασισμένο, ανυπότακτο, θέληση θεριεμένη, στάση σώματος ετοιμοπόλεμη, τοπίο μισογκρεμισμένο, ερείπια αρχαιοελληνικού ναού να υπερτονίζουν την πολλαπλή τραγωδία.
“Αποτυχία στρατιωτικής επιχείρησης” (Failure of Military Operation) λέγεται η ελαιογραφία του Βέλγου ζωγράφου και ιστορικού Ανρί Ντεκέν (Henri Decaisne, 1779-1852) που φανερώνει την ανυπολόγιστη θλίψη των τεσσάρων Ελλήνων πολεμιστών μετά από κάποια στρατιωτική αποτυχία, πιθανότατα μετά το 1825 όταν οι εμφύλιοι και η σύμπραξη των Τούρκων με τον Ιμπραήμ είχαν γεμίσει απογοήτευση τους Έλληνες. Στο βάθος μια πόλη καίγεται ενώ αριστερά διακρίνονται άνθρωποι που εγκαταλείπουν.
Ο Οράς Βερνέ (Antoine Charles Horace Vernet, 1789-1863) μας αφήνει την ελαιογραφία του “Η ήττα” όπου σύμφωνα με τους κριτικούς, απεικονίζεται Ελληνας που πατώντας το πτώμα κάποιου Τούρκου, διατάζει τον υπηρέτη του τελευταίου να αποκεφαλίσει τον κύριό του
Ο Oρεσίβιος” του Βαυαρού ζωγράφου Καρλ Χαγκ (Carl Haag, 1820-1915) με τη χαρακτηριστική εκφραστικότητα , ο Έλληνας πολεμιστής που από τα βουνά διαβαίνει τους δρόμους της ελευθερίας. Βλέμμα αποφασισμένο, ανυπότακτο, θέληση θεριεμένη, στάση σώματος ετοιμοπόλεμη, τοπίο μισογκρεμισμένο, ερείπια αρχαιοελληνικού ναού να υπερτονίζουν την πολλαπλή τραγωδία.
“Αποτυχία στρατιωτικής επιχείρησης” (Failure of Military Operation) λέγεται η ελαιογραφία του Βέλγου ζωγράφου και ιστορικού Ανρί Ντεκέν (Henri Decaisne, 1779-1852) που φανερώνει την ανυπολόγιστη θλίψη των τεσσάρων Ελλήνων πολεμιστών μετά από κάποια στρατιωτική αποτυχία, πιθανότατα μετά το 1825 όταν οι εμφύλιοι και η σύμπραξη των Τούρκων με τον Ιμπραήμ είχαν γεμίσει απογοήτευση τους Έλληνες. Στο βάθος μια πόλη καίγεται ενώ αριστερά διακρίνονται άνθρωποι που εγκαταλείπουν.
Ο Οράς Βερνέ (Antoine Charles Horace Vernet, 1789-1863) μας αφήνει την ελαιογραφία του “Η ήττα” όπου σύμφωνα με τους κριτικούς, απεικονίζεται Ελληνας που πατώντας το πτώμα κάποιου Τούρκου, διατάζει τον υπηρέτη του τελευταίου να αποκεφαλίσει τον κύριό του
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου