Μαχάτμα Γκάντι:΄΄Ο Θεός δεν έχει θρησκεία΄΄

Ο Γκάντι υπήρξε μια μεγάλη πολιτική προσωπικότητα της Ινδίας, επαναστάτης ακτιβιστής και στοχαστής, που εκδήλωνε τις βαθιές φιλοσοφικές του πεποιθήσεις στην πολιτική του δράση. Αφιέρωσε ολόκληρη τη ζωή του στην ανεξαρτησία της πατρίδας του, στην ισότητα δικαιωμάτων των παριών και στην ειρήνη μεταξύ των Ινδουιστών και των Μουσουλμάνων. Υπήρξε η ηγετική μορφή του κινήματος για την ινδική ανεξαρτησία και εμπνευστής της μεθόδου παθητικής αντίστασης χωρίς τη χρήση βίας. Η διδασκαλία του επηρέασε το διεθνές κίνημα για την ειρήνη και μαζί με την ασκητική του ζωή συνέτειναν στο να καταστεί παγκόσμιο σύμβολο και ορόσημο της φιλοσοφικής και κοινωνικοπολιτικής διανόησης του 20ού αιώνα. Έγινε ευρύτερα γνωστός με την προσωνυμία Mahatma.

Γεννήθηκε στις 2 Οκτωβρίου 1869, στο Πορμπαντάρ, μια μικρή πόλη στη δυτική ακτή της Ινδίας.Η οικογένειά του ανήκε στην κάστα Βανισίγια, σύμφωνα με την ινδουιστική παράδοση του κοινωνικού διαχωρισμού σε κάστες. Ο Γκάντι μεγάλωσε σε πολιτικό περιβάλλον, αφού ο παππούς του ήταν τοπικός κυβερνήτης του Πορμπαντάρ, θέση στην οποία τον διαδέχτηκε ο γιος του και πατέρας του Μαχάτμα, Καραμτσάντ. Η μητέρα του, Πουτλιμπάι, που ήταν η τέταρτη σύζυγος του Καραμτσάντ (οι τρεις προηγούμενες είχαν πεθάνει στη διάρκεια της γέννας) επηρέασε καταλυτικά το χαρακτήρα του με την αγνότητα του βίου της, την ευγένεια και τη θρησκευτική της πίστη. 
Οι πρώτες εμπειρίες του Γκάντι στη Ν. Αφρική δεν ήταν καθόλου θετικές και σημάδευσαν σε μεγάλο βαθμό τη μετέπειτα πορεία του. Φτάνοντας εκεί βρέθηκε αντιμέτωπος με τον φυλετικό διαχωρισμό του απαρτχάιντ, που εκδηλωνόταν από τους λευκούς εποίκους σε βάρος των ντόπιων έγχρωμων και των Ινδών μεταναστών. Αρχικά, εκδιώχθηκε από την αίθουσα του δικαστηρίου, επειδή αρνήθηκε να συμμορφωθεί με τις οδηγίες των εκεί δικαστών να βγάλει το παραδοσιακό ινδικό τουρμπάνι που είχε στο κεφάλι του, όταν έμπαινε στην αίθουσα του δικαστηρίου, ενώ αργότερα δέχθηκε βία από τον οδηγό τρένου και αναγκάστηκε να το εγκαταλείψει, επειδή αρνήθηκε, όταν του ζητήθηκε, να μεταφερθεί από το βαγόνι της πρώτης θέσης, για το οποίο είχε αγοράσει εισιτήριο, στο τελευταίο βαγόνι του τρένου λόγω της καταγωγής του. Επηρεασμένος από τα γεγονότα αυτά, τα οποία είχαν άμεση σχέση με την εφαρμογή της πολιτικής των διακρίσεων, που προκαλούσε σοβαρά προβλήματα και σε σημαντικό αριθμό Ινδών που ζούσαν και εργάζονταν στη χώρα, ο Γκάντι αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί πολιτικά, υπερασπιζόμενος τα ανθρώπινα δικαιώματα των συμπατριωτών του
Κατά την παραμονή του στη Ν. Αφρική φυλακίστηκε πολλές φορές για τους αγώνες του. Επρόκειτο για την περίοδο κατά την οποία ο Ινδός πολιτικός θα αναφερθεί για πρώτη φορά στην τακτική της παθητικής αντίστασης, μιας μεθόδου με σαφείς αναφορές στη σκέψη του κορυφαίου Ρώσου συγγραφέα Λέοντα Τολστόι. Υποστηρίζοντας αυτή τη μορφή του αγώνα, ο Γκάντι δήλωνε ότι «η χρήση βίας μπορεί να φαίνεται καμιά φορά ότι κάνει καλό, το καλό αυτό όμως είναι προσωρινό, ενώ το κακό που προξενεί είναι μόνιμο»
Ο Γκάντι, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της παθητικής αντίστασης, κατάφερε να προκαλέσει μεγάλη κινητοποίηση . Στη Βομβάη έλαβε χώρα συνέλευση όλων των Ινδών ηγετών και καθορίστηκε η 31η Μαΐου 1917 ως η τελευταία ημερομηνία για την κατάργηση της επαγγελματικής μαθητείας. Στη συνέχεια ταξίδεψε σ’ όλη τη χώρα για να λάβει υποστήριξη του αγώνα του
Στις 30 Ιανουαρίου 1948, σε ηλικία 78 ετών, ο Γκάντι θα δολοφονηθεί στο Νέο Δελχί, ενώ πήγαινε για την απογευματινή του προσευχή. Δεν ήταν η πρώτη φορά που επιχείρησαν να τον δολοφονήσουν. Δολοφόνος του ήταν ο Ναθουράμ Γκόντσε (Godse), ένας φανατικός νεαρός εθνικιστής, που θεωρούσε την πολιτική Γκάντι, πολιτική κατευνασμού, κατά την αντίληψή του, ως προς τους Μουσουλμάνους της χώρας, υπεύθυνη για τη δημιουργία μουσουλμανικού κράτους σε ινδουιστικό έδαφος. Όλη του η δράση είχε τη σφραγίδα της ιερότητας και όταν η σφαίρα του τον έπληξε θανάσιμα, πρόλαβε να φωνάξει «Rama, Rama», το όνομα υπό το οποίο ένοιωθε το Θεό. Ο θάνατός του βύθισε στο πένθος όλη την Ινδία και προκάλεσε τη συγκίνηση και την αγανάκτηση της παγκόσμιας κοινής γνώμης. Ήταν η ζωντανή συνείδηση της Ινδίας. Έπεσε θύμα «βίας», της οποίας υπήρξε πάντοτε πολέμιος
Share on Google Plus

About Βασίλης Βασιλειάδης

Με τα μάτια της Τέχνης,της Επιστήμης της Ειρωνίας, του Σαρκασμού αλλά και του Έρωτα και της Αγάπης ,βλέπουμε το σήμερα διαβάσουμε το χθες και ονειρευόμαστε το αύριο...
    Blogger Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΨΗΣΤΑΡΙΑ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

ΨΗΣΤΑΡΙΑ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΣΚΡΑ 9 / ΚΑΤΕΡΙΝΗ/ Τ.Κ. 60100 / ΤΗΛ: 2351029728, 2351025120

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ