23 Ιανουαρίου 2013 - Αφροδίτη Μάνου:Όσο πιο δυνατός είναι ο εχθρός τόσο πιο μεγάλη είναι η νίκη και η χαρά της

Είναι μία από τις σημαντικότερες ερμηνεύτριες και τραγουδοποιούς της γενιάς της, ενώ οι γεμάτοι περιεχόμενο στίχοι της, έχουν συχνά χαρακτηριστεί προφητικοί.
Ο λόγος για την Αφροδίτη Μάνου, την ερμηνεύτρια με την έντονα εκφραστική φωνή, η οποία με αφορμή δύο παραστάσεις της, στον "Ιανό", μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Θα είναι ένα πρόγραμμα με τραγούδια είτε αμιγώς δικά μου, από τη δισκογραφία μου, το θέατρο και τον κινηματογράφο, είτε από τις συνεργασίες μου με μουσικούς όπως ο Νίκος Κηπουργός, ο Νίκος Πορτοκάλογλου και ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου. Αυτά ως προς το ένα σκέλος. Το άλλο σκέλος περιλαμβάνει τραγούδια από ένα μεγάλο φάσμα του ελληνικού ρεπερτορίου, τον Χατζιδάκι και τον Τσιτσάνη, τον Θεοδωράκη και τον Μικρούτσικο, τον Σαββόπουλο και τον Τρανουδάκη. Τραγούδια που αγαπάω».
Στην ερώτηση για το αν «ψάχνεται» μουσικά, απαντά: «Εγώ είμαι άνθρωπος που ψάχνεται σε όλους τους τομείς, δεν μπόρεσα να κάτσω ποτέ μου για πολύ καιρό στο ίδιο μέρος. Φυσικά έχω τις αρχές μου και την αισθητική μου, που είναι οι σταθερές μου, αλλά από κει και πέρα βρίσκομαι σε μια διαρκή "αναπροσαρμογή". Έτσι και μουσικά, ακούω όλα τα είδη και φλερτάρω μαζί τους, αν και από τη φύση του το σύγχρονο τραγούδι που είναι και η δουλειά μου, είναι ανοιχτό σε κάθε είδους επιρροές».
Όσο για την κρίση και πώς περνά, απαντά με αφοπλιστική ειλικρίνεια: «Με τους φίλους, από κοντά κι από μακριά, με το τηλέφωνο και το Skype, ώρες ατέλειωτες στον υπολογιστή μου με τα "περιφερειακά" και τα "αναλώσιμά" του, γράφοντας και σβήνοντας έναν καινούριο δίσκο που έχει καταντήσει αηδία πια με την τόση καθυστέρηση κι ακούγοντας μουσικές από ταινίες, κυρίως, που είναι, η μεγάλη μου αγάπη αυτήν τη στιγμή. Παράλληλα προσπαθώ να δημιουργήσω τον καινούριο μου εαυτό μέσα σ' αυτό το εχθρικό και διαλυμένο εθνικό μας σύμπαν...».
Ερωτώμενη για το πώς αισθάνεται τη νέα χρονιά, λέει χαρακτηριστικά: «Λυπημένη, προσβεβλημένη, απογοητευμένη, θυμωμένη με θεούς και δαίμονες, απομονωμένη και σκεπτόμενη. Έχασα πολλά την τελευταία δεκαετία. Ανθρώπους, σχέσεις, αισθήματα, χρόνια και όνειρα. Τ' αυγά και τα πασχάλια έχασα. Αλλά να, που έχω αυτό το αιώνιο παιδί μέσα μου, που με βάζει κάθε λίγο και λιγάκι σε καινούριες περιπέτειες και φυσικά σε καινούριους μπελάδες».
Η καλλιτέχνις προτρέπει τα νέα παιδιά να μην το βάζουν κάτω και να προσπαθούν, μέχρι το τέλος, γιατί «όσο πιο δυνατός είναι ο "εχθρός", τόσο πιο μεγάλη είναι η νίκη και η χαρά της», λέει χαρακτηριστικά.
Τη δεκαετία του '70 ήταν μια νέα ερμηνεύτρια που προσπαθούσε να χαράξει τη δική της πορεία και να μην μεγαλώσει μουσικά στη σκιά της μεγάλης της αδελφής, Μαρίας Δημητριάδη. Γι' αυτό και ζήτησε από τον Νίκο Γκάτσο να την ξαναβαφτίσει. Έτσι, η Αγλαΐα Δημητριάδη ανέβηκε στη σκηνή ως Αφροδίτη Μάνου.
Από τη δεκαετία του '70 συνεργάστηκε με Θεοδωράκη, Μαμαγκάκη, Σπανό, Ξαρχάκο, Σαββόπουλο, Μικρούτσικο. Τραγούδησε τον λόγο του Οδυσσέα Ελύτη και του Γιάννη Κοντού. Μέσα από τη συνεργασία της με τον Λουκιανό Κηλαηδόνη, στις αρχές της δεκαετίας του '80, ανακάλυψε τη δυνατότητα να ερμηνεύει ρόλους μέσα στο τραγούδι. Η "Μαίρη Παναγιωταρά" ήταν η αφορμή για να αρχίσει η ίδια να συνθέτει τραγούδια και να διηγείται ιστορίες. Από το 1984 και το πρώτο της καθαρό βήμα στη δισκογραφία, τη "Νυχτερινή Εκπομπή", η Αφροδίτη Μάνου συστήνεται ως τραγουδοποιός. Με καθαρό μυαλό, αυτογνωσία και αρκετό αυτοσαρκασμό αρθρώνει γυναικείο, κάποιες φορές προκλητικό και πάντως πολύ προσωπικό, λόγο. Από εκεί και μετά η Αφροδίτη Μάνου δημιούργησε τον δικό της μουσικό κόσμο. Οι συνεργασίες που έκανε ήταν πάντα μετρημένες και ξεχωριστές: Χατζιδάκις, Αλεξίου, Παπακωνσταντίνου, Φατμέ και Πορτοκάλογλου, Μηλιώκας.
Το 1995 αποσύρεται προσωρινά. Νιώθει ότι δεν έχει κάτι να πει, πέντε όμως χρόνια μετά, το 2000, επιστρέφει. Ο Μιχάλης Ρέππας και ο Θανάσης Παπαθανασίου επιμελούνται την επί σκηνής συνάντησή της με την Ελένη Ροδά και μετά την πείθουν να γράψει τραγούδια για τις κινηματογραφικές τους ταινίες και τις θεατρικές τους παραστάσεις. Κι εκείνη τα καταφέρνει περίφημα δίνοντας ρυθμό και χαρακτήρα σε φανταστικές προσωπικότητες της σκηνής ή του πανιού.
Τα τελευταία χρόνια οι εμφανίσεις και οι συνεργασίες της μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού: Μαχαιρίτσας, Κότσιρας, Onirama, ενώ το περασμένο καλοκαίρι έδωσε μια μεγάλη, εφ' όλης της ύλης, συναυλία στην Τεχνόπολη, στο Γκάζι με πολλές συμμετοχές φίλων της δημιουργών και ερμηνευτών.
ΑΠΕ ΜΠΕ
Share on Google Plus

About ektos-ylhs.blogspot.com/

Με τα μάτια της Τέχνης,της Επιστήμης της Ειρωνίας, του Σαρκασμού αλλά και του Έρωτα και της Αγάπης ,βλέπουμε το σήμερα διαβάσουμε το χθες και ονειρευόμαστε το αύριο...
    Blogger Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΨΗΣΤΑΡΙΑ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

ΨΗΣΤΑΡΙΑ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΣΚΡΑ 9 / ΚΑΤΕΡΙΝΗ/ Τ.Κ. 60100 / ΤΗΛ: 2351029728, 2351025120

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ